Politica de utilizare a datelor cu caracter personal

PREAMBUL

RECOMMERCE SOLUTIONS se angajează ca colectarea și prelucrarea informațiilor personale, efectuate prin intermediul Site-ului, să se realizeze în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și cu Legea nr. 78-17 din 6 ianuarie 1978 privind informatica, fișierele și libertățile, denumită Legea „Informatica și libertățile”, modificată prin Legea nr. 2018-493 din 20 iunie 2018 privind protecția datelor cu caracter personal.

Prezenta politică de utilizare a datelor cu caracter personal se aplică tuturor utilizatorilor care achiziționează produse comercializate de Recommerce Solutions pe site-urile online care fac referire la prezenta politică. Aceasta se aplică, de asemenea, tuturor utilizatorilor care revând produse către Recommerce Solutions pe site-urile online care fac referire la prezenta politică.

Definiții:

Date cu caracter personal: Termenul „date cu caracter personal” include toate informațiile care permit identificarea directă sau indirectă a unei persoane: nume, adresă poștală, număr de telefon, adresă de e-mail sau adresă IP.

Responsabilul cu prelucrarea: Orice persoană fizică sau juridică care determină scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal. Responsabilul cu prelucrarea este responsabil de respectarea RGPD în cadrul organizației sale.

Subcontractant: Orice persoană fizică sau juridică care prelucrează date cu caracter personal în numele responsabilului cu prelucrarea.

Site: se referă la orice site online utilizat de Utilizator care oferă servicii de răscumpărare sau vânzare de Produse și care face referire la prezenta Politică de utilizare a datelor cu caracter personal

Utilizator: se referă la persoana care utilizează serviciile Site-ului pentru a revinde produsul său sau pentru a cumpăra produsele oferite de Site

Cine este responsabil pentru prelucrarea datelor mele personale?

Datele personale sunt colectate de RECOMMERCE SOLUTIONS, responsabil cu prelucrarea datelor. Tel.: +33 (0) 1 57 21 71 52, cu sediul social la adresa 54 avenue Lénine 94250 Gentilly Înregistrată în registrul comerțului și al societăților sub numărul R.C.S.CRETEIL 513 969 402 Președinte: Pierre Etienne ROINAT

Un delegat pentru protecția datelor a fost numit intern.

În aplicarea Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și a legii din 6 ianuarie 1978 (modificată prin legea din 6 august 2004), utilizatorul este informat că datele sale cu caracter personal sunt solicitate de Recommerce Solutions în scopurile și în condițiile detaliate în paragrafele următoare.

1. DATELE COLECTATE, SCOPURILE ȘI PERIOADELE DE PĂSTRARE

Datele colectate prin intermediul Site-ului sunt cele pe care Utilizatorii le transmit în mod voluntar.

Dar sunt, de asemenea, date colectate indirect prin intermediul cookie-urilor. Acestea sunt mici fișiere de informații pe care Site-ul le poate trimite pe hard disk-ul unui computer personal pentru a le putea urmări ulterior.

Care sunt datele personale colectate și în ce scopuri și pe ce baze?

Păstrăm datele dvs. personale numai pe durata necesară pentru îndeplinirea scopurilor menționate mai jos sau pentru a ne permite să ne îndeplinim obligațiile legale.

Astfel, următoarele date sunt colectate în scopurile, pe baza temeiurilor legale și pentru perioadele prevăzute mai jos:

Date colectate Scop(uri) Temei(uri) juridice Durata de păstrare
Cookie-uri tehnice Funcționarea site-ului Dispoziții derogatorii de la RGPD 13 luni
Cookie-uri neesențiale Măsurarea audienței
Adaptarea formatului site-ului în funcție de dispozitivul utilizat
Recunoașterea utilizatorului pentru a menține o conexiune activă
Analiza datelor de trafic și de navigare pentru a îmbunătăți performanța site-ului
Păstrarea limbii selectate
Consimțământ 13 luni
Adresă IP, jurnale, date de conectare, marcaj temporal
Date de navigare
Publicitate personalizată Consimțământ 13 luni
E-mail, prenume, nume Crearea contului client Consimțământ 3 ani de la ultima conectare
E-mail, prenume, nume Înscriere la newsletter și trimiterea de comunicări despre produsele noastre Consimțământ sau interesul nostru legitim pentru produse sau servicii similare 3 ani de la ultima achiziție sau până la dezabonarea clientului/prospectului
E-mail, prenume, nume, adresă de facturare și livrare, Înregistrarea comenzii, procesarea comenzii, gestionarea serviciului post-vânzare Executarea contractului 10 ani
Date conversaționale, corespondență cu serviciul clienți; Date referitoare la urmărirea cererii dvs. Gestionarea serviciului post-vânzare sau după preluare prin telefon (via Diabolo com) și prin e-mail (via Zendesk) Executarea contractului Înregistrare telefonică prin Diabolo com 3 luni
Istoric conversații scrise prin Zendesk 25 luni după închiderea tichetului
E-mail, prenume, nume, produs selectat Alerta privind revenirea în stoc a produsului selectat Consimțământ 1 an după ultimul contact și/sau încetarea relației comerciale.
E-mail, prenume, nume, data comenzii, produs comandat Colectarea opiniilor clienților pe cale electronică cu Avis vérifié (pentru vânzări) și Trustpilot (pentru returnări) Interes legitim 3 ani de la colectarea opiniei pentru datele transmise către Trustpilot
Pentru datele transmise către Avis Vérifiés: 3 luni de la trimiterea e-mailului AVIS VERIFIÉ, dacă nu este depusă nicio opinie, sau 18 luni de la depunerea opiniei, atunci când un consumator a depus o opinie.
IBAN Gestionarea unei reclamații cu plata unei rambursări în cadrul aplicării garanției pentru un produs vândut, a unei retrageri a comenzii sau a unui serviciu post-vânzare Executarea contractului Ștergere imediată după efectuării plății
Date ale cardului bancar, date de identitate Prevenirea fraudei și gestionarea plăților cu Mollie
Plata în rate cu Klarna sau gestionarea plății online în cazul unui incident privind o plată în rate
Executarea contractului 5 ani de la colectare de către Mollie
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/de_de/privacy
Declarație pe propria răspundere privind primirea unui colet gol sau neprimirea coletului, cu menționarea numărului comenzii Gestionarea unei reclamații în caz de litigiu privind transportul Consimțământ 10 ani
Act de identitate Gestionarea unei reclamații în cazul existenței unor îndoieli rezonabile cu privire la identitatea solicitantului și verificarea autenticității/ concordanței între titularul documentului și persoana care deține documentul cu partenerul ID Now Consimțământ Ștergere imediată după verificare
Prenume, nume, adresă de facturare și livrare, identificarea produsului (produselor) achiziționat(e), date de plată Păstrarea documentelor contabile Obligație legală, articolul L123-22 din Codul comercial și articolul 242 nonies A din Codul general al impozitelor, anexa 2 10 ani
Nume și prenume
Adresă de e-mail
Număr de telefon
Adresa poștală de facturare
Informații privind actul de identitate (tipul, numărul și data eliberării actului de identitate și indicarea autorității care l-a eliberat sau copia actului de identitate)
Operațiuni de returnare a produselor supuse Condițiilor generale de returnare ale Recommerce Solutions:
Colectarea datelor pentru înregistrarea cererii
Întocmirea bonului de cedare
Efectuarea plății
Relația cu clienții și urmărirea comenzii
Obligația legală prevăzută la articolul R321-3 din Codul penal de a completa registrul poliției cu datele exacte solicitate
Executarea contractului
10 ani
Prenume, nume, număr de telefon, adresă de livrare, identificarea produsului sau produselor cumpărate sau vândute către Recommerce Solutions Asigurarea expedierii produsului cu transportatorii Executarea contractului Durata de păstrare este specificată în condițiile generale ale fiecărui transportator
E-mail, prenume, nume Operațiune comercială de sponsorizare (trimiterea unui bon de cumpărare către persoana sponsorizată, ale cărei date de contact sunt transmise de către sponsor) Interes legitim 3 ani de la ultima contact

2. GESTIONAREA COOKIE-URILOR

Recommerce Solutions informează Utilizatorul că, în timpul vizitelor sale pe Site, pot fi instalate cookie-uri pe echipamentul terminal al Utilizatorului în scopurile menționate în tabelul de mai sus.

Există diferite tipuri de cookie-uri:

  • Cookie-urile esențiale, care sunt necesare pentru buna funcționare a site-ului. Dacă browserul computerului personal al utilizatorului este configurat să le refuze, accesul la aceste servicii poate fi afectat sau chiar imposibil.
  • Cookie-uri de sesiune: acestea rețin activitățile dvs. pe un site, cum ar fi menținerea conexiunii la contul dvs.
  • Cookie-uri de introducere a datelor de către utilizator (session-id): acestea urmăresc elementele pe care le introduceți pe un site, cum ar fi răspunsurile la un formular online sau articolele din coșul de cumpărături.
  • Cookie-uri de autentificare: confirmă identitatea utilizatorului prin intermediul datelor sale de conectare.
  • Cookie-uri de securitate centrate pe utilizator: detectează erorile de autentificare, cum ar fi datele de conectare incorecte.
  • Cookie-uri de echilibrare a sarcinii: conectează informațiile între serverul web al utilizatorului și serverul dvs. web.

Aceste cookie-uri esențiale pentru funcționarea site-ului nostru web nu necesită consimțământul utilizatorului. În caz contrar, site-ul web nu se poate afișa corect pe dispozitivul dvs. mobil sau computer.

Cookie-urile neesențiale, care nu sunt necesare pentru buna funcționare a site-ului, dar îmbunătățesc experiența utilizatorului.

  • De exemplu, cookie-urile de urmărire terță parte și cookie-urile de personalizare fac parte din această categorie.
  • Aceste cookie-uri permit, de asemenea, identificarea serviciilor și secțiunilor vizitate de utilizator și, în general, a comportamentului său în ceea ce privește vizitele. Aceste informații sunt utile pentru a personaliza mai bine serviciile, conținutul, ofertele promoționale și bannerele care apar pe site.
  • O bandă informează utilizatorul cu privire la utilizarea cookie-urilor, scopurile acestei utilizări și solicită consimțământul explicit al acestuia printr-o acțiune afirmativă clară.
  • Utilizatorul are posibilitatea de a gestiona cookie-urile utilizate pe site prin configurarea browserului său.
  • Utilizatorul are la dispoziție mai multe opțiuni pentru a șterge cookie-urile: utilizatorul are posibilitatea, dacă dorește, să aleagă să accepte toate cookie-urile, să le respingă sistematic sau să le selecteze pe cele pe care le acceptă în funcție de emitent. Utilizatorul poate, de asemenea, să își configureze browserul pentru a accepta sau refuza cookie-urile de la caz la caz, înainte de instalarea acestora. Utilizatorul poate, de asemenea, să șteargă periodic cookie-urile de pe terminalul său prin intermediul browserului. Utilizatorul trebuie să configureze toate browserele de pe diferitele sale terminale (tabletă, smartphone, computer etc.).
  • Pentru gestionarea cookie-urilor și a opțiunilor utilizatorului, configurația fiecărui browser este diferită. Aceasta este descrisă în meniul de ajutor al browserului său, care îi va permite să afle cum să își modifice preferințele în materie de cookie-uri.
  • Cu toate acestea, prin configurarea browserului pentru a refuza cookie-urile, anumite funcționalități, pagini și spații ale Site-ului nu vor fi accesibile, fapt pentru care Responsabilul cu prelucrarea nu poate fi tras la răspundere.
  • Responsabilul cu prelucrarea atrage, de asemenea, atenția utilizatorului asupra faptului că, atunci când utilizatorul se opune instalării sau utilizării unui cookie, un cookie de refuz este instalat pe echipamentul său terminal. Dacă utilizatorul șterge acest cookie de refuz, nu va mai fi posibil să se identifice ca având refuzat utilizarea cookie-urilor. De asemenea, atunci când utilizatorul consimte la instalarea un -uri cookie, se instalează un cookie de consimțământ. Cookie-urile de consimțământ sau de refuz trebuie să rămână pe echipamentul terminal al utilizatorului.

Durata maximă de păstrare a cookie-urilor pe computerul utilizatorului este de treisprezece (13) luni de la plasarea lor.

La expirarea acestui termen, consimțământul utilizatorului va fi solicitat din nou (cu excepția cookie-urilor esențiale care nu necesită consimțământ).

Datele colectate prin intermediul cookie-urilor sunt transmise și stocate de către Responsabilul cu prelucrarea sau de către o societate parteneră mandatată de acesta.

Serviciul Google Analytics permite numărarea utilizatorilor și identificarea modului în care aceștia utilizează site-ul. Aceste cookie-uri sunt stocate și citite pe echipamentul terminal al utilizatorului imediat ce acesta accesează un site web care utilizează serviciul „Google Analytics”.

Datele pot fi astfel prelucrate într-o țară terță față de Uniunea Europeană.

Societatea Google Inc. este membră a Safe Harbor și asigură astfel un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal, astfel cum se prevede la articolul 45 din regulamentul din 27 aprilie 2016 (Decizia 2000/520/CE din 26-7-2000).

Utilizatorul poate obține mai multe informații despre serviciul Google Analytics accesând pagina https://www.google.com/analytics/learn/privacy.html.

3. DESTINATARII DATELOR COLECTATE

RECOMMERCE SOLUTIONS este responsabil pentru prelucrarea datelor dvs. (Tel.: +33 (0) 1 57 21 71 52, cu sediul la 54 avenue Lénine 94250 Gentilly)

Datele colectate care fac obiectul unui tratament informatizat sunt destinate Recommerce Solutions (colaboratorii săi responsabili cu gestionarea site-ului, gestionarea asistenței, gestionarea comercială și de marketing, gestionarea juridică), precum și societăților din grupul Recommerce Solutions, dacă este cazul. Acestea sunt, de asemenea, transmise societăților partenere sau subcontractanților mandatați de Recommerce Solutions sau de filialele sale .

Recommerce Solutions apelează la mai multe categorii de subcontractanți:

  • subcontractanți tehnici (găzduire, supraveghere informatică etc.)
  • subcontractanți logistici (pregătirea comenzilor, transport etc.)
  • subcontractanți de plată (prevenirea fraudei, gestionarea plăților)
  • subcontractanți responsabili de relația cu clienții (serviciu telefonic)
  • subcontractanți responsabili de serviciul post-vânzare (stații de reparații, gestionarea returnărilor de produse etc.)
  • subcontractanți de marketing (operațiuni de prospectare, cookie-uri, recomandări și personalizare...)

În cadrul gestionării litigiilor, este posibil să vă solicităm să vă supuneți unei verificări a identității online cu partenerul nostru ID Now sau, în cazul eșecului acestui proces online, să ne trimiteți o copie a cărții dvs. de identitate.

Aceste companii partenere sau subcontractante sunt selectate cu atenție pentru a furniza serviciul solicitat, în cadrul:

  • înregistrării, procesării și livrării comenzii, precum și serviciilor post-vânzare și gestionării eventualelor reclamații
  • trimiterea de comunicări despre produsele RECOMMERCE SOLUTIONS în scopuri publicitare. Datele personale pot fi transmise unui furnizor extern care acționează în numele RECOMMERCE SOLUTIONS și este specializat în trimiterea de e-mailuri de prospectare comercială.
  • utilizarea datelor pentru a evalua performanța campaniilor publicitare și pentru a genera audiențe personalizate sau similare destinate potențialilor clienți prin intermediul platformelor publicitare ale rețelelor sociale Meta (Facebook, Instagram) și Google.

Pentru mai multe informații privind prelucrarea datelor efectuată de Meta, vă rugăm să consultați documentele AICI, Google AICI și AICI.

Societățile partenere sau subcontractante care pot prelucra date cu caracter personal sunt supuse clauzelor contractuale de confidențialitate și protecție a datelor.

RECOMMERCE SOLUTIONS garantează că respectă regulile de protecție a datelor cu caracter personal prevăzute în prezenta mențiune și că a luat toate măsurile necesare pentru a păstra securitatea datelor cu caracter personal ale Utilizatorilor.

Recommerce Solutions și furnizorii săi de servicii se asigură că datele sunt stocate pe servere situate în Europa.

Cu toate acestea, în cadrul gestionării rețelelor sociale și al comunicării comerciale digitale, datele personale care vă privesc pot fi transferate în afara Uniunii Europene, în Statele Unite.

Transferurile către Maroc pot fi efectuate în cadrul serviciului nostru de relații cu clienții (call center).

Pentru a garanta securitatea și confidențialitatea datelor dvs. personale care pot fi transferate în afara Uniunii Europene, Recommerce Solutions solicită subcontractanților săi să se angajeze să respecte acordurile legate de acest transfer de date și, în special, să respecte clauzele contractuale tip ale Comisiei Europene în vigoare.

Datele dumneavoastră pot fi comunicate oricărei autorități administrative sau judiciare care le solicită.

4. DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ

În conformitate cu articolele 16, 17, 18, 20 și 21 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 și cu articolul 34 din Legea „Informatique et Libertés” (Informatică și libertăți), RECOMMERCE SOLUTIONS garantează Utilizatorului dreptul de opoziție, acces, ștergere, portabilitate a datelor și rectificare a Datelor cu caracter personal care îl privesc.

Dreptul de acces: este dreptul oricărei persoane de a obține comunicarea tuturor informațiilor care o privesc și care sunt deținute de operatorul de date.

Dreptul de rectificare: este dreptul oricărei persoane de a obține rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care o privesc, precum și dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare.

Dreptul de opoziție: este dreptul persoanei vizate de a se opune în orice moment (fie în momentul colectării informațiilor, fie ulterior, adresându-se responsabilului cu prelucrarea), din motive legate de situația sa particulară, bazate pe interesul public sau interesul legitim al responsabilului cu prelucrarea. În materie de prospectare comercială, orice persoană se poate opune în orice moment difuzării, transmiterii sau păstrării datelor sale. Acest drept poate fi exercitat fără a fi necesar să se justifice un motiv legitim.

Dreptul de a defini instrucțiuni privind soarta datelor cu caracter personal după decesul persoanei vizate: În absența unor instrucțiuni sau a unei mențiuni contrare în instrucțiunile respective, moștenitorii persoanei vizate pot exercita, după decesul acesteia, drepturile asupra datelor cu caracter personal ale defunctului.

Dreptul la limitarea prelucrării este dreptul persoanei vizate de a obține de la operatorul de date limitarea prelucrării atunci când:

- exactitatea datelor cu caracter personal este contestată pe o perioadă care permite operatorului să verifice exactitatea datelor cu caracter personal,

- prelucrarea este ilegală și persoana vizată se opune ștergerii datelor cu caracter personal și solicită în schimb limitarea utilizării acestora,

- operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar acestea sunt încă necesare persoanei vizate pentru constatarea, exercitarea sau apărarea drepturilor în justiție,

- persoana vizată s-a opus prelucrării în timpul verificării dacă motivele legitime invocate de operator prevalează asupra celor invocate de persoana vizată.

Dreptul la portabilitate: Persoana are dreptul de a obține ca datele sale cu caracter personal să fie transmise într-un format structurat, utilizat în mod curent și lizibil de mașini și are dreptul de a transmite aceste date unui alt operator fără ca operatorul căruia i-au fost comunicate datele cu caracter personal să împiedice acest lucru, atunci când:

- prelucrarea se bazează pe consimțământ sau pe un contract și

- prelucrarea se efectuează cu ajutorul unor procedee automatizate.

Dreptul de a introduce o plângere la o autoritate de control:

Pentru mai multe informații privind exercitarea drepturilor sale, persoana vizată poate accesa următoarea adresă web: https://www.cnil.fr/fr/comprendre-vos-droits

sau la:

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal ( ANSPDCP )

https://www.dataprotection.ro/?page=contact&lang=ro

5. MODALITĂȚI DE EXERCITARE A DREPTURILOR

Responsabilul cu prelucrarea informează persoana vizată că nu este necesară prezentarea unui act de identitate pentru a-și exercita dreptul de a se opune primirii de oferte comerciale sau de publicitate.

Pentru a accesa sau rectifica datele păstrate:

Persoana vizată își poate exercita drepturile de acces și rectificare scriind la Recommerce Solutions – Service Protection des données personnelles – 54 Avenue Lénine – 94250 Gentilly – Franța sau prin e-mail: donneespersonnelles@recommerce.com

Un răspuns îi va fi trimis în termen de o lună de la primirea cererii.

Pentru a se opune transferului datelor sale:

Persoana vizată poate exercita dreptul de a se opune transferului datelor sale scriind la Recommerce Solutions – Service Protection des données personnelles – 54 Avenue Lénine – 94250 Gentilly – Franța sau prin e-mail: donneespersonnelles@recommerce.com

Un răspuns îi va fi trimis în termen de o lună de la primirea cererii.

Pentru a solicita ștergerea datelor sale:

Persoana vizată poate solicita ștergerea datelor sale scriind la Recommerce Solutions – Serviciul de protecție a datelor cu caracter personal – 54 Avenue Lénine – 94250 Gentilly – Franța sau prin e-mail: donneespersonnelles@recommerce.com

O răspuns va fi trimis în termen de o lună de la primirea cererii.

Persoana vizată trebuie să poată dovedi identitatea sa prin orice mijloc (de exemplu, scriind cu o adresă de e-mail care corespunde cu cea a contului care trebuie șters).

În caz de îndoială rezonabilă, i se poate solicita un act de identitate.

Anumite informații care o privesc nu pot fi modificate sau șterse din bazele de date din motive legale sau contractuale.

Dacă persoana în cauză dorește să dea instrucțiuni cu privire la datele sale personale după decesul său.

Aceasta poate exercita dreptul de a da instrucțiuni cu privire la datele sale după decesul său, scriind la Recommerce Solutions – Service Protection des données personnelles – 54 Avenue Lénine – 94250 Gentilly – Franța sau prin e-mail: donneespersonnelles@recommerce.com.

Un răspuns îi va fi trimis în termen de o lună de la primirea cererii.

6. SECURITATEA DATELOR DVS.

Datele dvs. personale sunt stocate pe servere securizate, accesibile unui număr limitat de persoane care au drepturi specifice de acces la aceste sisteme.

Datele personale colectate sunt partajate cu subcontractanții pe baza datelor utile exclusiv în cadrul contractului de subcontractare, înregistrării modului de plată, procesării logistice a comenzii și serviciului clienți.

Încredințăm stocarea datelor dvs. unor furnizori de servicii de încredere pentru a gestiona contractul, serviciile și reclamațiile dvs. și/sau pentru a vă propune ofertele noastre în conformitate cu Regulamentul general european privind protecția datelor (RGPD). În cazul în care o terță parte neautorizată ar avea acces la datele dvs., vă vom informa și vom notifica Comisia Națională pentru Informatică și Libertăți, precum și ANSPDCP.