Condiții generale de vânzare
actualizate la 21 octombrie 2025
1. Definiții
i. Termenii și expresiile utilizate în prezentele Condiții generale de vânzare cu majusculă au semnificația indicată mai jos:
„CGV”: se referă la prezentele Condiții generale de vânzare.
„CGU”: se referă la condițiile generale de utilizare a site-ului web.
„Client”: se referă la orice persoană fizică majoră având capacitate deplină de exercițiu, sau la reprezentanții legali în cazul persoanelor minore,a persoanelor având capacitate restrânsă de exercițiu sau a persoanelor lipsite de capacitate de exercițiu, care doresc să utilizeze în calitate de consumatori Serviciul pus la dispoziție de către Societate și care dispun de acces la internet și de o adresă de e-mail validă.
„Comandă”: se referă la cererea de cumpărare transmisă de Client Societății, pentru unul/mai multe Produse de pe Site-ul web în schimbul plății Prețului, în condițiile stabilite de Societate pe Site-ul web și în conformitate cu prezentele CGV.
„Comandă validată” sau „Validarea comenzii” înseamnă momentul în care Societatea acceptă Comanda plasată de Client. Acceptarea Comenzii poate fi automată sau poate necesita verificări suplimentare din partea Societății (de exemplu, verificarea identității, dovada domiciliului etc.). În cazul în care Comanda necesită verificări suplimentare pentru a se proceda la Validarea Comenzii, se va trimite un e-mail Clientului în cauză.
„Partener” înseamnă Societatea ORANGE ROMANIA S.A.5 Str. Matei Millo, Tandem Building, 010144, Sector 1, București, România
„Parte”: se referă individual la Societate sau la Client.
„Părți”: se referă în mod colectiv la Societate și Client.
„Preț”: se referă la prețul total, inclusiv toate taxele în vigoare, afișat pe Site-ul web în cadrul Serviciului, la momentul validării Comenzii de către Client.
„Produs(e)”: se referă la aparatele recondiționate și accesoriile originale sau compatibile vândute prin intermediul Serviciului de către Societate pe Site-ul web în condițiile CGV.
„Serviciu”: se referă la serviciul operat de Societate, respectiv de vânzare a Produselor prin intermediul Site-ului web, care permite Clienților să cumpere un Produs de la Societate în schimbul plății Prețului și în conformitate cu CGV.
„Site-ul web”: se referă la site-ul web care permite Clienților să utilizeze Serviciul, disponibil la următoarea adresă de internet: https://reconditionate.yoxo.ro/
„Societate” înseamnă societatea „Recommerce Solutions”, societate pe acțiuni înregistrată la Registrul Comerțului și Societăților sub numărul 513 969 402 R.C.S. Créteil, cu sediul social situat la adresa 54, Avenue Lénine, 94250, GENTILLY
Societatea poate fi contactată prin e-mail la următoarea adresă: reconditionate.yoxo@recommerce.com.
„Transportator”: desemnează transportatorul sau transportatorii selectați de Societate pentru a livra Produsele achiziționate de Client la adresa indicată de Client în momentul Comenzii.
ii. În prezentele CGV:
(a) Termenii și expresiile definite mai sus la singular pot desemna pluralul și viceversa;
(b) Titlurile sunt utilizate din motive de structurare a informațiilor și nu trebuie să afecteze interpretarea;
(c) Orice referire, în special, la un acord, la condiții generale de orice natură, titlu, act, contract sau orice alt instrument se înțelege, de asemenea, prin referire la orice modificare, reformulare, adăugare sau orice altă modificare adusă respectivului acord, condițiilor generale de orice natură, titlului, actului, contractului sau oricărui alt instrument.
2. Acceptarea de către Client
Comanda implică acceptarea deplină și fără rezerve a CGV și, prin urmare, renunțarea de către Client la orice document sau condiție contradictorie.
3. Obiectul și domeniul de aplicare
CGV au ca obiect definirea drepturilor și obligațiilor Părților în cadrul Serviciului asigurat de Societate și propus pe site.
Societatea vinde exclusiv telefoane mobile recondiționate prin intermediul Site-ului și încheie un contract de vânzare cu Clientul. Societatea nu vinde cartele SIM.
CGV se aplică în mod exclusiv și fără restricții tuturor Serviciilor încheiate între Societate și Clienți pe Site-ul web, permițând Clientului să achiziționeze un Produs.
CGV se aplică cu excluderea oricăror alte condiții și sunt accesibile în orice moment pe Site și vor prevala, dacă este cazul, asupra oricărei alte versiuni sau a oricărui alt document contradictoriu, cu excepția unei derogări prealabile, exprese și scrise din partea Societății.
Cu excepția dovezilor contrare, datele înregistrate de Societate constituie dovada tuturor tranzacțiilor efectuate între Client și Societate.
În toate cazurile, furnizarea online a numărului cardului bancar și validarea finală a comenzii vor constitui dovada integralității Comenzii respective și a exigibilității sumelor angajate prin introducerea Produselor care figurează pe bonul de comandă.
Această validare echivalează cu semnarea și acceptarea expresă a tuturor operațiunilor efectuate pe Site.
Registrele informatizate, păstrate în sistemele informatice ale Societății și ale partenerilor săi în condiții rezonabile de securitate, vor fi considerate dovezi ale comunicărilor, comenzilor și plăților efectuate între Client și Societate.
Arhivarea bonurilor de comandă și a facturilor se efectuează pe un suport fiabil și durabil, astfel încât să corespundă unei copii fidele și durabile.
Societatea își rezervă dreptul de a modifica CGV în orice moment și informează clienții în mod adecvat și în avans cu privire la modificările CGV și invită Clientul să le consulte în mod regulat. În cazul modificării CGV, CGV aplicabile Serviciului vor fi CGV în vigoare la momentul Comenzii Clientului pe Site-ul web.
Ofertele de produse sunt valabile în limita stocurilor disponibile. Informațiile privind disponibilitatea produselor sunt furnizate în momentul plasării Comenzii. Achiziția se realizează, așadar, sub condiția suspensivă a disponibilității produsului pe site. În cazul în care condiția suspensivă nu este îndeplinită, vânzarea este considerată nulă, precizându-se că această nulitate nu dă dreptul în niciun caz la despăgubiri sau reparații în favoarea clientului.
4. Condiții de acces la Serviciu
Utilizarea Serviciului este rezervată Clienților.
5. Rolul Partenerului
Partenerul facilitează accesul Clientului la Site-ul web al Societății și prin urmare, nu are niciun raport juridic cu Clientul cu privire la Produs.
Societatea comercializează Produsele prin intermediul Site-ului web având calitate de vânzător în raport cu Clientul.
6. Descrierea Serviciului
În conformitate cu CGV, Serviciul permite Clientului să cumpere Produse în schimbul plății Prețului.
Clientul are responsabilitatea de a selecta pe Site-ul web Produsul pe care dorește să îl comande și să îl cumpere și de a urma toate etapele indicate pe Site-ul web, în conformitate cu modalitățile prevăzute în CGV.
Clientul declară că a luat la cunoștință și a acceptat CGV înainte de a plasa Comanda.
Etapele de plasare a comenzii sunt cele indicate pe Site-ul web.
Societatea vinde Produse de diferite stări, tipuri, mărci, modele, categorii etc. Produsele vândute de Societate sunt supuse în mod obligatoriu unor teste și tratamente care variază în funcție de tipul și/sau marca și/sau starea și/sau modelul și/sau categoria de Produse.
Societatea informează Clientul că Produsele au fost supuse unei ștergeri „hard reset” a datelor înainte de a fi puse în vânzare.
Momentul încheierii contractului de vânzare la distanţă îl constituie momentul confirmării, pe un suport durabil, de către Societate a acceptării Comenzii transmise de Client și după încasarea de către Societate a întregului Preț. Prețul cu toate taxele incluse pentru fiecare Produs este indicat în fișa corespunzătoare Produsului, în funcție de categoria acestuia.
Costurile de expediere a Comenzii Clientului îi vor fi indicate Clientului înainte de validarea definitivă a acesteia. În plus, odată ce Comanda a fost validată, Prețurile și costurile vor rămâne accesibile în secțiunea „Contul meu” de pe Site-ul web.
În timpul procesului de cumpărare, Clientul este invitat să completeze, cu bună-credință, pe Site-ul web informațiile necesare în vederea operării comenzilor plasate (prenume, nume, e-mail, telefon, adresa de domiciliu și adresa de livrare, dacă este diferită de cea precedentă), modul de expediere a Produsului și costurile aferente, dacă este cazul datele sale bancare pentru a efectua plata Prețului.
După confirmarea conținutului Comenzii, Clientul o va valida definitiv prin plata Comenzii.
Societatea informează Clientul că își rezervă dreptul de a refuza executarea Comenzii unui Client cu care se află sau cu care a avut un litigiu, acesta constituind un motiv legitim de refuz al vânzării unui Produs către un Client.
În cazul unei actualizări întârziate privind disponibilitatea unui Produs comandat, Societatea va informa Clientul prin e-mail în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de 3 zile
Clientul poate opta pentru înlocuirea Produsului cu altul de calitate și preț echivalente, în limita stocurilor disponibile, sau de a anula Comanda și de a primi rambursarea Prețului într-un termen ce nu poate depăși paisprezece (14) zile calendaristice de la notificarea de către Societate a Clientului cu privire la indisponibilitatea Produsului.
7. Preț
Produsele sunt vândute la prețurile în vigoare afișate pe Site-ul web, la momentul Validării Comenzii de către Client.
Prețurile sunt exprimate și plătibile în Lei (RON). Prețurile afișate includ, toate taxele și impozitele aflate în sarcina Clientului conform dispozițiilor legale în vigoare.
Prețul Produselor nu include costul de livrare. Valoarea costurilor de livrare va fi precizată înainte de Validarea Comenzii.
Prețul Produsului indicat pe Site se poate modifica în timp și depinde de caracteristicile Produsului (model, funcționare, stare etc.) vândut.
Produsul este facturat Clientului la Prețul în vigoare la momentul Validării Comenzii pe Site-ul web.
Atunci când Clientul plasează o Comandă pentru un Produs pe Site-ul web, Clientul autorizează Societatea să debiteze cardul de plată al Clientului cu suma de plată asociată Comenzii (inclusiv costurile de livrare și taxele) în cazul plății cu cardul bancar.
Clientul recunoaște în mod explicit că dispune de drepturile de utilizare a modului de plată pe care l-a selectat.
8. Condiții de plată
Pentru a achita Comanda pe Site-ul web, Clientul are la dispoziție toate modalitățile de plată propuse în momentul Validării Comenzii.
Societatea nu va fi obligată să pună la dispoziție Produsul dacă Clientul nu plătește Prețul în totalitate în condițiile indicate mai sus.
În plus, Societatea își rezervă dreptul, în cazul nerespectării condițiilor de plată menționate mai sus și pe Site-ul web, de a suspenda sau anula livrarea Comenzilor în curs efectuate de Client.
8.1. Modalități de plată a Prețului
Prețul poate fi achitat cu cardul bancar în momentul în care Clientul plasează comanda.
Clientul care utilizează un echipament compatibil cu iOS/Mac OS poate, de asemenea, să plătească comanda efectuată pe Site-ul web prin Apple Pay cu un card bancar activ.
9. Dreptul de retragere
9.1. Domeniu de aplicare
Clientul beneficiază de dreptul de a se retrage în termen de paisprezece zile calendaristice de la data următoarei zilei în care Clientul a recepționat livrarea Produsului.
Clientul poate exercita acest drept de retragere prin notificarea Societății în condițiile prevăzute în articolul 8.2 de mai jos.
9.2. Modalități
9.2.1. Notificarea retragerii
La returnarea unui Produs și pentru a-și exercita dreptul de retragere, Clientul poate utiliza diferite mijloace:
• Notificarea prin poștă
Clientul își poate exercita dreptul de retragere adresând Societății, prin poștă, la adresa de mai jos, o scrisoare în care își exprimă dorința de a se retrage.
Recommerce Solutions
Serviciul GRC
54 Avenue Lénine
94250 GENTILLY
Franța
• Notificarea prin intermediul formularului disponibil online
Clientul poate completa online formularul de retragere accesând link-ul de mai jos:
https://garantie.recommerce.com/warranty/retractation
Dacă Clientul completează formularul online, Societatea se angajează să comunice fără întârziere Clientului o confirmare de primire a notificării de retragere.
• Notificarea prin descărcarea unui formular
Clientul poate descărca un formular de la următoarea adresa:
https://bit.ly/form-retrac-recommmerce
După descărcarea formularului, Clientul trebuie să îl completeze și să îl trimită fie prin e-mail la adresa reconditionate.yoxo@recommerce.com, fie prin poștă la adresa:
RECOMMERCE SOLUTIONS
Serviciul GRC
54 avenue Lénine
94250 GENTILLY
Franța
9.2.2. Returnarea produselor
Clientul trebuie să returneze Produsul în termen de cel mult paisprezece zile de la comunicarea deciziei sale de retragere.
Clientul trebuie să returneze Produsul în condițiile stipulate în prezentele Condiții Generale.
9.3. Cheltuieli de returnare și rambursare
9.3.1. Costuri de returnare
Costurile de returnare sunt suportate exclusiv de Client.
Transportul produselor returnate este responsabilitatea Clientului, care își alege liber transportatorul.
9.3.2. Costuri de rambursare
Returnarea Produsului se va efectua de către Client în termen de cel mult paisprezece (14) zile de la primirea de către Societate a notificării dreptului de retragere
Clientul va suporta costurile directe legate de returnarea Produsului.
În cazul în care Clientul se retrage din Contract în termenul legal, Societatea va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea Clientului, inclusiv costurile livrării, fără întârzieri nejustificare și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din Contract.
Societatea poate amâna rambursarea sumelor achitate de Client până la data recepţionării Produsului care a făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Clientului conform căreia acesta a trimis Produsul către Societate, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
Nu se va efectua nicio rambursare dacă notificarea dreptului de retragere sau returnarea Produsului se efectuează după expirarea termenelor legale menționate mai sus.
Rambursarea se va efectua prin intermediul mijlocului de plată utilizat de Client la Comanda returnată.
10. Garanții
Indiferent de garanția contractuală acordată, Societatea rămâne răspunzătoare pentru neconformitățile Produsului cu Contractul și pentru viciile ascunse în condițiile prevăzute de lege.
10.1. Garanții legale
Societatea este răspunzătoare pentru:
- garanția legală de conformitate
- garanția pentru viciile ascunse referitoare la defectele Produsului vândut
10.1.1. Reamintire a dispozițiilor care reglementează garanția legală de conformitate
Se reamintește că, în cadrul garanției legale de conformitate a Produselor vândute la mâna a doua, Clientul:
- beneficiază de un termen de doi ani de la livrarea Produsului pentru a acționa împotriva vânzătorului;
- poate alege între repararea sau înlocuirea bunului, sub rezerva condițiilor de cost prevăzute de dispozițiile legale;
- este scutit de obligația de a dovedi existența neconformității bunului în termen de douăsprezece luni de la livrarea bunului.
Garanția legală de conformitate se aplică independent de garanția comercială pe care o poate acorda producătorul.
În cadrul garanției legale de conformitate, dacă Produsul comandat de Client prezintă un defect de conformitate existent la livrare, în funcție de opțiunea aleasă de Client, Societatea se angajează:
- fie să înlocuiască Produsul cu un Produs identic;
- fie să îl schimbe cu un Produs de calitate și preț echivalent;
- fie să ramburseze prețul Produsului în termen de 14 zile de la solicitarea Clientului, dacă înlocuirea cu un Produs identic sau echivalent se dovedește imposibilă.
Costurile de returnare a Produsului comandat și livrat Clientului, precum și eventuala livrare a unui nou Produs vor fi suportate de Societate.
În cazul înlocuirii sau schimbării unui Produs, Societatea va trimite noul Produs Clientului în termen de trei (3) zile lucrătoare de la data primirii Produsului, pentru a se asigura de neconformitatea Produsului în cauză.
De asemenea, se reamintește că, în cazul Produselor recondiționate, repararea Produselor nu este posibilă și, prin urmare, nu este oferită de Societate.
10.1.2. Reamintirea dispozițiilor care reglementează garanția pentru viciile ascunse
Clientul poate decide să pună în aplicare garanția împotriva defectelor ascunse ale Produsului vândut și, în acest caz, poate alege între rezoluțiunea vânzării sau o reducere a prețului de vânzare în conformitate cu dispozițiile legale.
Societatea se angajează:
- fie să ramburseze Clientului integral prețul Produsului returnat;
- fie să îi ramburseze o parte din prețul Produsului dacă Clientul decide să îl păstreze.
Costurile de returnare a Produsului comandat și livrat Clientului vor fi suportate de Societate.
10.2. Garanție comercială
Garantia legală prevede existența unei prezumții de anterioritate a defectului în favoarea consumatorului, însă pentru produsele recondiționate durata acestei prezumții este redusă la un an. Prin garanția noastră comercială de 2 ani, clientul este scutit de obligația de a dovedi că defectul exista la momentul achiziției și că acesta nu este cauzat de uzura normală sau de o utilizare necorespunzătoare.
Produsele furnizate de Societate beneficiază de o garanție comercială cu o durată de doi (2) ani de la data recepționării Produsului de către Client.
Această garanție se limitează la înlocuirea Produsului achiziționat cu un alt Produs recondiționat din gama echivalentă în următoarele cazuri:.
Societatea se angajează să schimbe Produsul garantat în termen de șapte (7) zile lucrătoare de la primirea Produsului de către Societate..
Pentru a-și exercita drepturile, Clientul trebuie, să informeze Societatea cu privire la intenția sa de a-și exercita dreptul la garanție, prin e-mail la următoarea adresă: reconditionate.yoxo@recommerce.com și cu privire la existența neconformităților constatate în termen de doi ani de la data livrării Produsului.
Dacă Clientul adresează o cerere de înlocuire Societății în conformitate cu prevederile de mai sus, aceasta îi va răspunde prin e-mail, indicându-i procedura de urmat pentru a obține înlocuirea. Societatea nu va lua în considerare nicio cerere de înlocuire a cărei procedură, explicată clar prin e-mail, nu a fost respectată de Client.
Se precizează că dreptul Clientului de a beneficia de garanțiile menționate mai sus este condiționat de returnarea Produsului de către Client în starea în care l-a primit, în termen de maximum zece (10) zile lucrătoare de la trimiterea, de către Client, a e-mailului prin care informează Societatea despre dorința sa de a beneficia de prezenta garanție contractuală.
Prezenta garanție este o prestație gratuită dacă Produsul defect este acoperit de garanție și dacă procedura și termenele menționate mai sus sunt respectate de Client.
Sub sancțiunea pierderii dreptului la garanție, Clientul va trebui să returneze Produsul în starea în care l-a primit.
Se reamintește că Produsele sunt recondiționate, prin urmare Clientul nu va putea invoca prezenta garanție din cauza faptului că Produsul este unul recondiționat.
10.3. Returnarea Produsului
Se precizează că Clientul trebuie să returneze Produsul, de preferință, în ambalajul original sau, în caz contrar, utilizând un recipient care asigură o protecție echivalentă, însoțit de bateria și accesoriile compatibile.
Clientul are obligația de a scoate cartela SIM din Produs înainte de a-l returna. În caz contrar, cartela SIM nu va putea fi recuperată și va fi distrusă de Societate sau de subcontractanții săi din motive de securitate. În cazul utilizării cartelei SIM în timpul transportului, clientul recunoaște și acceptă în mod expres că Societatea nu poate fi în niciun caz trasă la răspundere.
11. Excluderi de garanție
Orice garanție este exclusă în cazul:
Ne-conformitate declarată după expirarea termenului de garanție prevăzut în CGV;
Daune cauzate de un accident, de o utilizare diferită de cea propusă în documentația tehnică disponibilă pe site-ul web al producătorului Produsului, disfuncționalități rezultate în urma unei tentative de deblocare sau a unei întrețineri necorespunzătoare a Produsului de către Client sau orice terță parte, alta decât Societatea (cu titlu de exemple neexhaustive: înfundarea, oxidarea, coroziunea, depunerile de rugină etc.);
Daune survenite în timpul instalării sau deschiderii Produsului;
Daune a căror cauză este externă Produsului, în special instalarea necorespunzătoare a Produsului de către Client, neglijența din partea Clientului care a cauzat daune Produsului, incendiu, daune provocate de apă etc. și, în general, daunele de orice natură a căror origine este ulterioară vânzării și, în ansamblu, toate daunele cauzate părților exterioare ale Produsului și a căror deteriorare nu afectează buna funcționare a acestuia;
În cazul zgârieturilor, ciobirilor, zgârieturilor ulterioare vânzării;
În cazul zgârieturilor, ciobirilor, zgârieturilor anterioare vânzării care au fost acceptate de Client în conformitate cu descrierea Produselor comunicată pe site-ul online;
În cazul manipulării tehnice a Produsului, în special în cazul modificării sau reparării Produsului de către Client și în cazul reparării Produsului de către un organism neautorizat de producătorul Produsului;
În cazul modificării sau actualizării sistemului de operare al Produsului, care ar provoca o disfuncționalitate.
Și, în general, în cazul oricărei modificări neautorizate de producătorul Produsului efectuate de Client (de exemplu, fără a se limita la: jailbreak etc.).
12. Transferul proprietății și transferul riscurilor
Societatea păstrează proprietatea deplină asupra Produselor până la plata integrală a tuturor sumelor datorate în cadrul Comenzii Clientului.
Societatea este responsabilă pentru Produse până la livrarea acestora. Astfel, transferul riscurilor între Societate și Client are loc de la data recepționării Produselor de către Client.
13. Răspunderea Societății
Se reamintește Clientului că Produsele comercializate de Societate prin intermediul Site-ului web sunt conforme cu legislația aplicabilă în vigoare în România.
Societatea nu poate fi trasă la răspundere în cazul nerespectării legislației unei alte țări în care Produsele ar fi utilizate sau importate.
Clientul este singurul responsabil pentru alegerea Produselor, utilizarea și conservarea acestora, astfel încât Societatea nu poate fi trasă la răspundere în cazul deteriorării, pierderii de fișiere etc. rezultate din utilizarea necorespunzătoare a Produsului de către Client.
Societatea nu poate fi trasă la răspundere nici în cazul daunelor cauzate de Produs Clientului sau unui terț.
Societatea nu poate fi trasă la răspundere în cazul în care neîndeplinirea obligațiilor sale este imputabilă fie unui fapt imprevizibil și insurmontabil al unui terț la contract, fie unui caz de forță majoră. De asemenea, răspunderea Societății nu poate fi angajată pentru toate inconvenientele sau daunele inerente utilizării rețelei Internet, în special o întrerupere a serviciului, o intruziune externă sau prezența virușilor informatici.
14. Date cu caracter personal
În timpul navigării pe Site și al utilizării Serviciului, datele cu caracter personal sunt colectate de Societate în conformitate cu RGPD. Pentru mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal, Clientul poate consulta secțiunea de la acest link: https://reconditionate.yoxo.ro/politica-de-utilizare-a-datelor-cu-caracter-personal
Clientul trebuie să furnizeze date exacte și corecte. În acest context, Societatea nu poate fi trasă la răspundere în cazul în care informațiile transmise de Client împiedică sau întârzie expedierea Produsului.
Utilizarea de informații false sau abuzul de identitate sunt considerate de Societate ca fiind fraude pedepsite de lege.
15. Livrare
Transportul Produsului este efectuat de un Transportator independent de Societate. Costul livrării se adaugă la Prețul Comenzii, care este comunicat în etapa „Coș de cumpărături” în momentul plasării Comenzii.
Produsele achiziționate de Client sunt livrate numai în România.
Produsele achiziționate de Client vor fi trimise la adresa de livrare indicată de Client în timpul procesului de comandă. Clientul este singurul responsabil pentru exactitatea informațiilor pe care le comunică în timpul comenzii (nume, prenume, date de contact, adresă de livrare etc.) și pentru consecințele care decurg din aceasta (întârziere, imposibilitatea sau alte situații ce împiedică livrarea etc.). În caz de eroare sau inexactitate, toate costurile suportate de Societate, în special pentru reexpedierea Produselor, vor fi suportate în întregime de Client.
Termenele de livrare indicate pe Site sunt cele furnizate de Transportatori și nu constituie termene stricte sau un angajament din partea Societății. Termenele de livrare pot varia.
În caz de neconformitate la livrare, Clientul trebuie să emită în mod obligatoriu toate rezervele cu privire la Produsul livrat pe bonul de livrare, dacă Clientul are această posibilitate (de exemplu, dar fără a se limita la: colet deteriorat, colet deschis etc.) sau să refuze marfa, dacă este cazul. În cazul nerespectării acestor dispoziții, Societatea nu poate fi trasă la răspundere. În acest caz, Comanda Clientului nu poate fi livrată din nou și nici rambursată.
16. Nulitate parțială
În cazul în care oricare dintre termenii CGV ar fi considerat ilegal sau inaplicabil printr-o hotărâre judecătorească, celelalte dispoziții vor rămâne în vigoare, cu condiția ca prevederea sau prevederile litigioase să nu poată fi considerate, în opinia uneia dintre părți, ca fiind substanțiale și determinante.
17. Nerenunțarea
Neexercitarea de către Societate a unuia sau a tuturor drepturilor sale în temeiul CGV nu poate fi considerată sau interpretată ca o renunțare la drepturile respective.
18. Forță majoră
Niciuna dintre părți nu poate fi trasă la răspundere pentru orice prejudiciu, tulburare, întârziere sau neîndeplinire a uneia dintre obligațiile care îi revin în temeiul prezentelor CGV, dacă această întârziere sau neîndeplinire este efectul direct sau indirect al unui caz de forță majoră, cum ar fi, cu titlu indicativ, dar fără a se limita la acestea, producerea unui cataclism natural (cutremur, avalanșă, furtună, incendiu, inundație etc.), un conflict armat (război etc.), un conflict de muncă, o injuncție imperativă a autorităților publice (interdicție de import etc.), o perturbare electrică sau informatică, o perturbare a transporturilor și/sau a aprovizionării cu materii prime sau un accident de exploatare (defecțiune a mașinilor, explozie etc.) – adică, în acest caz, pentru toate evenimentele menționate anterior, un eveniment pe care partea afectată nu a avut posibilitatea să îl prevadă, care va fi independent de voința sa și pe care nu va putea să îl depășească în ciuda diligenței și eforturilor sale de a-i face față.
În cazul producerii unui astfel de eveniment, partea care îl suferă nu va fi însă exonerată de obligația afectată decât pe durata evenimentului în cauză, toate celelalte obligații care îi revin rămânând în vigoare, și va fi obligată să informeze în scris cealaltă parte cu privire la acest eveniment în termen de cinci (5) zile de la producerea acestuia, precum și să îndeplinească obligația pe care a fost împiedicată să o îndeplinească imediat ce evenimentul în cauză a încetat.
Dacă durata acestei împiedicări depășește zece (10) zile consecutive, aceasta dă dreptul la rezilierea de drept de către oricare dintre părți la opt (8) zile după trimiterea unei scrisori recomandate cu confirmare de primire care notifică această reziliere.
19. Semnătura electronică și acceptarea electronică a CGV
Părțile acceptă dematerializarea semnăturii lor la prezentul document, precum și acceptarea electronică irevocabilă de către Client, bifând caseta intitulată „Trecând la etapa următoare, confirmați că ați luat cunoștință de condițiile generale de vânzare (CGV)” și făcând clic pe butonul intitulat „validez comanda mea”. Făcând clic pe această casetă și pe acest buton se consideră că ați semnat electronic.
20. Dreptul aplicabil și atribuirea competenței
CGV SUNT SUBIECTUL LEGISLAȚIEI ROMÂNE, CU EXCLUDEREA ORICĂROR NORME DE CONFLICT DE LEGI.
PENTRU TOATE LITIGIILE LEGATE DE PREZENTA RELAȚIE CONTRACTUALĂ, PĂRȚILE SE ANGAJEAZĂ, ÎNAINTE DE ORICE ACȚIUNE JUDICIARĂ, SĂ CAUTE O SOLUȚIE AMIABILĂ.